-->

Pages

05/10/2012

BLOGGER-VINKKI: BANNERIN JA PÄIVÄYKSEN KESKITTÄMINEN



Edelliseen postaukseen tuli sen verran monelta tiedusteluja niin bannerin kuin päiväyksen keskittämisestä, että laitetaan tämä postaus hätiin saman tien. Ihan kiva on tosiaan postausten otsikkojen lisäksi saada nämä kaksi muutakin ojennukseen. :]

Päiväyksen keskittäminen toimii samalla ohjeella kuin edellisen postauksen otsikon keskittäminen. Koodi vaihdetaan vain tähän:

.date-header {
text-align:center;
}

Banneria saa puolestaan liikuteltua tällä koodilla:

.header-outer {
margin-left:0px;
}

Tämä lisätään jälleen samaan tyyliin mallin suunnittelutyökalun Lisää CSS -kenttään, minkä jälkeen nollan tilalle voi vaihtaa ihan kokeilemalla oikean numeron. Voit siis liikuttaa banneriasi myös muuhun kohtaan kuin keskelle.

Voit tehdä muutoksista vain toisen tai vaihtoehtoisesti molemmat samalla kertaa, jolloin saat copypeistattua koko rimpsun suoraan tästä:


.date-header {
text-align:center;
}


.header-outer {
margin-left:0px;
}

Toivottavasti saatte toimimaan! Hei ja jos haluatte, voitte jättää kommenttilaatikkoon muita muokkausaputoiveita - poimin niistä sitten muutaman omien kykyjeni rajoissa tuleviin Blogger-vinkkipostauksiin.

61 comments :

  1. Hei
    Ihan mielettömän hyvä neuvo ja vinkki!!
    kiitos!

    ReplyDelete
  2. Kuinkahan monesti olen tuota yrittänyt ymmärtämättä, mistä se tehdään. KIITOS! tiedätkö, miten tuoton bannerin reunaan saa kuvan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tee koko banneri jollakin kuvankäsittelyohjelmalla esim. jpg-muotoon teksteineen ja kuvineen päivineen ja tuo se yhtenä kuvatiedostona tuon tekstin tilalle. Ulkoasu->muokkaa (ylätunnisteen alareunassa)->lisää kuva. Ja muista painaa täppä kohtaan "otsikon ja kuvauksen tilalla".

      Delete
  3. voi kiitos! minäkin olen tämän ongelman kanssa paininut usein, joten tästä oli todella paljon apua!
    joten todella paljon kiitoksia vielä!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eipä mitään! Kiva, että pystyin olemaan avuksi. :)

      Delete
  4. minkä kokoisina sun kuvat on?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erittäin suurina. Kuulostaa näsäviisaalta, mutta siis bloggerin asetuksista "erittäin suuri".

      Delete
  5. Kiitos avusta! :) Do you also know how to make a header banner (image) that strectches from the left magin to the right?

    Do you change the width of the figures or how do you manage to get them the same size when you e.g. have two in a row? (it's ok to answer in Finnish :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome! No problemos to answer in English. :) Mm, I'm not sure what you mean...? Doesn't work if you increase the banner image size to extend from margin to margin?

      Yes, I change the sizes manually so that the pics fit to my page. The width I use is "Erittäin suuri" (don't know what is it in English version, something like "Very large").

      Delete
    2. Thanks, I will try this! :-) Nice with advice about blogging, hope you post more! :)

      Delete
  6. Hei kiitti! Joka kerta blogia avatessa tätä miettinyt! :)

    ReplyDelete
  7. Voi kiitos tooosi paljon! Tämän ongelman kanssa oon tapellut kuukausia, ja nyt sain blogin bannerin keskitettyä. KIIIITOOOS NIIIIIN PAAAALJON <3 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei mitään! :) Piristävä kommentti! :D Mahtavaa, että tästä oli apua.

      Delete
  8. Olet taivaan lahja minulle epätoivon vallassa riutuvalle bloggarille. Kiitos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! :) Ole hyvä! Lisääkin on tulossa ja toiveita voi esittää. :)

      Delete
  9. Miks mä en saa tuota onnistumaan :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Höh, mistä lie johtuu? :/ Harmi. Onko sulla mikä Bloggerin pohjista käytössä?

      Delete
  10. mä keskitin otsikon eka ja sitteku keskitin päivämäärän nii molemmat ''lähti'' ettei ne ennnää oo keskellä....:d

    SMILE-YOU-CAN-DO-IT.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm, kummaa. Koititko laittaa ne tuonne CSS:ään molemmat uudestaan?

      Delete
  11. kiitos, oli todellakin apua! :)
    Ihanaa kun joku jaksaa auttaa pulassa olevia(;
    http://villasukkamagiaa.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  12. Ihanaa minä sain nyt bannerin keskelle. Kiitos hyvästä ohjeesta

    ReplyDelete
  13. Kiitos hirveesti, oon ettiny tähän ohjetta! <3

    Lumipuuteria.blogspot.fi

    ReplyDelete
  14. Kiitos tosi paljon tästä ja edellisen postauksen ohjeista! <3 Ihanaa että joku jakaa tyhmille selkeitä neuvoja :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eiku viksuille, jotka ei jaksa käyttää ylimääräistä aikaa koodinpätkien parissa. :-)

      Delete
  15. Kiitos paljon Kaisa! :)

    Kokeilin omassa blogissa - toimii...

    ReplyDelete
  16. Oon jo hirveän pitkään miettinyt, miten nuo kaikki tekstit ja kuvat tonne reunoille saa nuilla hienoilla fonteilla. Sulla ne näyttää tosi kivoilta, osaisitko auttaa mua? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suurin osa fonteista on mulla ihan Bloggerin omia -> kannattaa leikkiä mahdollisimman monen fontin muotoilulla ulkoasun muokkaustilassa (koko, väri ja vahvuus, niin löytyy paras kombinaatio). Lisäksi nykyisin on mahdollista ladata Googlen webbifontteja myös bloggeriin (http://www.codeitpretty.com/2013/02/how-to-install-google-web-fonts-on-your.html) ja tietenkin voi aina käyttää kuvatiedostoja otsikoiden tilalla. Itse kokeilin Googlen fontteja, mutta huomasin, ettei kaikki selaimet toistaneet niitä samalla tavalla, joten annoin olla. Tsemppiä muokkaukseen!

      Delete
  17. Pelastit niin mun päivän! :) Oon löytänyt jatkuvasti ohjeita, joista mulle ei oo ollut apua. KIITOS!!

    ReplyDelete
  18. Iso kiitos selkeästä ohjeesta!

    ReplyDelete
  19. Kiitos, nyt mun blogissa on otsikko ja päivämäärä keskitettynä & kuvista rumat reunat poissa. Vielä kaipaisin sitä miten saa päivämäärän ja otsikon lähemmäs toisiaan / välin pienennettyä.

    http://let-your-imagination-fly.blogspot.fi

    ReplyDelete
  20. Hei! :)
    Kiitos vinkistä, mutta miten saa laitettua sitä banneria taas enemmän vasemmalle puolelle? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moikka! Vaihdat vain tuota numeroa kokeilemalla (jota ehdotin viiskymppiseksi). Bannerin pitäisi liikkua näin molempiin suuntiin.

      Delete
  21. Jokainen vinkkisi jota olen kokeillut on toiminut blogissani! <3 Siitä iso kiitos sinulle, aivan mahtava fiilis kun on monet kerrat yrittänyt jo pitkän aikaa ja nyt onnistui! Kiitos! :3

    ReplyDelete
  22. Oi, tästä oli hyötyä<3 ikinä ennen ei oo toiminu nää vaik oon kuinka kokeillu mut nyt :)

    ReplyDelete
  23. En saanut keskitettyä päivämäärää??:((

    ReplyDelete
    Replies
    1. Höh. :( En osaa valitettavasti auttaa. Pitäisi kyllä tuolla koodilla siirtyä keskelle simple-mallissa.

      Delete
  24. Kiitos tosi paljon näistä ohjeista! Oon yrittäny kauvan keskittää otsikkoa ja päivämärää, mut nyt vihdoin sain ne <3 !

    ReplyDelete
  25. Mulla toi päivämäärän keskittäminen ei toimi :(
    Tiiätkö mikä malli mun blogissa on? Tuskin se simple

    http://jasmundibloggaa.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  26. kiitos paljon, tästä oli todella paljon apua :)

    ReplyDelete
  27. Voi että, tää on sellanen blogi mistä oon saanu niin paljon apuja mun blogin muokkauksessa. Ja taas kerran tämä onnisti (: muutenkin rakastan tämän blogin ulkoasua, kun se on jotenkin erilainen♥(:

    ReplyDelete
  28. Voi Kaisa, kiitos MILJOONASTI näistä simppeleistä Blogger-vinkeistä! Näistä on todellakin ollut tosi paljon hyötyä! Ihanaa, kiitos :))))

    ReplyDelete
  29. IHANAA! Kiitos kauheasti!! Olen miettinyt tuota ties kuinka kauan ja nyt löysin tänne sinun sivullesi ja ongelmani on vihddoinkin ratkennut! :)

    ReplyDelete
  30. Mulla tää ei toiminut :(?
    Ja mulla on Simple ?

    ReplyDelete
  31. apua sä et varmaan vastaa enää mutta miten saisin blogin postauksen otsikon keskitettyä :o

    ReplyDelete